Jonas Nilsson
Jonas Nilsson Palaestras redaktörspodd
PODD: Socialdemokraternas nya samhällsanalys - En djupdykning
0:00
-55:12

PODD: Socialdemokraternas nya samhällsanalys - En djupdykning

“Samhället kommer behöva genomföra insatser vi tidigare inte gjort, i en skala vi tidigare inte sett.”
Transcript

No transcript...

I det här poddavsnittet har jag fördjupat mig i Socialdemokraternas uppdaterade samhällsanalys, som kommer att presenteras i elva rapporter. De första fyra rapporterna har redan publicerats, och i detta avsnitt diskuterar jag den första rapporten, titulerad "Ökad samhällsgemenskap genom ett gemensamt språk".

Share

Socialdemokraterna har lanserat denna analys under rubriken "Ny riktning för Sverige 2030". Deras ambition är att denna analys ska ligga till grund för deras framtida politik. I den första rapporten problematiseras segregationen. Socialdemokraterna drar slutsatsen att för att effektivt bryta segregationen - citat från deras slutsats:

“Samhället kommer behöva genomföra insatser vi tidigare inte gjort, i en skala vi tidigare inte sett.”

Jag hoppas att ni finner avsnittet givande och insiktsfullt. Om ni inte redan prenumererar, vill jag uppmana er att göra det:

Bästa hälsningar,

Jonas Nilsson

PS. Glöm inte att stödja mitt arbete med en donation:

Donera Bitcoin

0 Comments
Jonas Nilsson
Jonas Nilsson Palaestras redaktörspodd
Palaestra medias redaktörspodd med Jonas Nilsson. Politik, journalistik och analyser av vår samtid.