Jonas Nilsson
Jonas Nilsson Palaestras redaktörspodd
PODD: Analyserar Putins Svar i Tucker Carlson-intervjun
1
0:00
-44:35

PODD: Analyserar Putins Svar i Tucker Carlson-intervjun

I Skuggan av Makt och Berättelse: Putin, Myter och Maktspelet
1
Transcript

No transcript...

I det här avsnittet tar jag er med på en historisk och analytisk resa över Vladimir Putins sätt att använda historien i sin intervju med Tucker Carlson. Jag analyserar hur Putin gick tillbaka till historiska skeenden för att förklara kriget i Ukraina, och jag belyser de djupare betydelserna bakom hans ord. Genom att sätta hans svar i kontexten av hur myter och berättelser traditionellt används i maktspelet, utforskar jag vad Putins referenser till historien avslöjar om hans nuvarande strategier och mål. Speciellt fokuserar vi på Putins så kallade 'denazifiering' och hur denna term används i det geopolitiska schackspel som pågår.

Detta är en podcast för dig som vill förstå de historiska rötterna till dagens Ryssland och få insikt i hur historien ständigt omformas för att tjäna nutida maktintressen.

Jag önskar er en trevlig lyssning och vill ni vara med och hjälpa till med produktionerna så kan ni antingen swisha till: 123 0265 298

Eller teckna upp Er på en prenumeration:

Bästa hälsningar

Jonas Nilsson

1 Comment
Jonas Nilsson
Jonas Nilsson Palaestras redaktörspodd
Palaestra medias redaktörspodd med Jonas Nilsson. Politik, journalistik och analyser av vår samtid.